سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای منتهای آرزو ! آیا مرا به آتش می سوزانی ؟ پس امیدم چه می شود ؟ پس آن گاه دوستی ام چه می شود ؟ [امام سجّاد علیه السلام]
پیوند دوستان
 

بیا فور مدیا
اریان 2233
موزیک هان
ستاره
ارسلان
ایوان باند
بهنام بانی
شادونه
لاوین
تاب ناز
نگین تک
تنهایی
ناز وب
جوان تو موزیک
دلنا
ناز گل
پارسی ناز
موزیک وان
آمازیگ
بیوگرافی ماکان باند
حمید هیراد
حمید هیراد
دانلود آهنگ غمگین
نازدونه
ناز گل
فان جدید
پونک
فان دون
دوستی ها
بروز ی ها
دانسته ها
عکس روز
قهر
نار دونه
رد گذر
ناز فان
تخفیفان
می فان
نگاه من
پردیس
ساتان
دبیر
پارسی دون
آموزگار
جدیدترین ها
تاپ ناز
آریانیا
تدبیر
برترین ها
نیاز
جهان موزیک
مدیا تک
سخا موزیک
استار گیم
رز ناز
زیبا تک
پوربابا
یاسل
چاپ تک
کلبه تک
دانلود آهنگ مذهبی
دیس لاو
فول آلبوم حامد همایون
روزگار
ارس ناز
بازاری
بازی ها
سایبان
نیاز ها
تک وب
فارس تک
بی قراری
پانی تک
صیاد شب
سخا موزیک
دنیای زیبا
موزیک به روز
بیا فور موزیک
فرشته ها
پاپ موزیک
شهر جم
دلداده ها
ندونسته
دانسته
خودرو
بیاتو تقریح
دیار موزیک
پارافیل
پارچه تک
نمکستان
ماکان باند
ماکان باند
مهدی جهانی
مهراب
هوروش باند
دانلود فیلم ایرانی
نمونه سوال
فراز چت
پارسی وان
ایران ترانه
ای فیلم
لاین موی
طرفداری
شادترین
برتر روز
اصلاح
خبر روز
صدا موزیک
تک موزیک
پاییزان
نوشته ها
فایل جدید
انلاین یار
وب تیک
بیا تو مدیا
ناوال 98
دانلود آهنگ خارجی
دانلود آهنگ ترکی
دانلود آهنگ کردی
دانلود آهنگ ایرانی
دانلود تک آهنگ
دانلود آلبوم
دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ محسن لرستانی لینک مستقیم ماکان بند دیسلاو مهراب تی ام بکس موزیک ایرانی دانلود آهنگ دانلود موزیک ویدیو دانلود آهنگ کردی دانلود آلبوم ریمیکس دانلود آهنگ کودکانه دانلود آهنگ دیس لاو دانلود آهنگ میلاد راستاد دیس لاو

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :34
بازدید دیروز :0
کل بازدید :44772
تعداد کل یاداشته ها : 97
103/2/30
2:37 ع

برنامه سالانه و تقویم اجرایی مدیران چه اهمیتی دارد؟


 

  • برنامه سالانه و تقویم اجرایی مدیران چه اهمیتی دارد؟

    برنامه سالانه و تقویم اجرایی نوع برنامه ریزی سالیانه است که برای مدیران در مقاطع مختلف ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه دوم و همچنین مدارس مختلف قابل تنظیم است.

    مدارس مختلفی که برنامه سالانه و تقویم اجرایی را تنظیم می کنند عبارتند از مدارس عادی و دولتی و مدارس غیر دولتی که شامل مدارس هیئت امنایی ، شبانه روزی، خاص ، استثنایی ، شاهد ، نمونه دولتی و تیزهوشان .

    در این مدارس مدیران و سایر معاونین اعم از معاون آموزشی ، معاون پرورشی، معاون اجرایی ، مربی بهداشت و حتی معلمان و دبیران به نوشتن و نگارش برنامه سالانه و تقویم اجرایی می پردازند.

    برنامه سالانه و تقویم اجرایی مدیرانبرنامه سالانه و تقویم اجرایی مدیران

    با توجه به اینکه چند سال است که برنامه سالانه و تقویم اجرایی جنبه رسمی تری پیدا کرده است ، شایسته است مدیران عزیز در کنار نگارش برنامه سالانه و تقویم اجرایی به بحث به روز بودن آن نیز توجه کافی داشته باشند و مطالب جدید و به روز را برای تهیه محتوا و نگارش برنامه سالانه به کار بگیرند.

    چرا که برنامه سالانه با فرمت های قبلی به کار نمی آید و در برنامه ریزی مدیران و معاونین اختلال ایجاد می کند. برنامه سالانه به طریقه های مختلف نگارش می شود که عبارتند از مواردی که به آنها در زیر اشاره می کنیم.

    برنامه سالانه بر اساس طرح تدبیر ابتدایی

    برنامه سالانه بر اساس طرح تدبیر ابتدایی نوغی از برنامه سالانه است که در سه سال اخیر توسعه و پیشرفت قابل ملاحظه ای در مباحث آموزشی و در نظام آموزش و پرورش پیدا کرده است.

    یادم می آید اولین سالی که برنامه سالانه در مقطع ابتدایی عنوان شد برنامه سالانه بر اساس اقدام و عمل بود.

    این طرح نسبت به طرح تدبیر مزایا و مضرات خاصی داشت. در سالهای بعد در طرح تدبیر این مسائل و مشکلات را برطرف نمودند و برنامه سالانه را بر اساس طرح تدبیر نوشتند. مدیران در طرح تدبیر ابتدایی می بایست برنامه ریزی خود را به صورت یکساله و در قالب برنامه های کوتاه مدت یک ماهه و یک هفتگی بنویسند و سپس به جمع بندی کل آنها بپردازند.

    مدیران مدراس ابتدایی در طرح تدبیر باید معاونین خود را با هم همگام نمایند و طرح تدبیر را در نهایت در سایت همگام بارگزاری نمایند.!

    بارگزاری طرح تدبیر در سایت همگام هم نکته ای است که در سال تحصیلی اخیر باب شده است.البته این برنامه سال گذشته هم موجود بود. اما در سال اخیر نقش پررنگ تری به خود گرفته است. و بسیار بیشتر به آن توجه می شود.

    طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار

    برنامه سالانه بر اساس طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار نوع دیگری از برنامه سالانه است که در مدارس متوسطه اول و متوسطه دوم اجرا می شود.

    در مدارس متوسطه اول و دوم مدیران و سایر معاونین می بایست برنامه سالانه و تقویم اجرایی خود را بر اساس طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار بنویسند. طرح تعالی هم داستان خودش را دارد. یادم می آید سال اولی که برنامه سالانه بر اساس طرح تعالی باب شد همه وحشت کرده بودند.

    خیلی برنامه سختی به نظر می آمد. برنامه سالانه بر اساس طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار در آن سالها شامل ده محور بود (نکته جالب اینکه هنوز هم بعضی از سایت ها برنامه سالانه طرح تعالی 5 سال پیش را با نام طرح تعالی 98-97 می فروشند).

    سالهای بعد برنامه سالانه به صورت دقیق تر و موشکافانه تر اجرا شد. یک سال آن را به هشت محور و سال بعد به نه محور تغییر دادند.

    امسال هم آن را یازده محور کرده اند که محور یازدهم آن مخصوص هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش است.

    منبعی غنی برای استفاده مدیران

    مسلما مدیران و سایر پست های سازمانی با توجه به صحبت های بالا نیاز مند منبعی غنی و کامل برای دریافت برنامه سالانه و تقویم اجرایی بر اساس طرح تعالی و طرح تدبیر هستند.

    ما این منبع را به شما معرفی می کنیم. این منبع سایت بانک فایل پژوهشی معلمان است. مدیران و معاونین عزیز می توانند با مراجعه به این سایت از منابعی غنی که برای استفاده بهینه آنها وجود دارد بهره لازم و کافی را ببرند.

    با تشکر


  
  

دلیل جفت سرراهی در مادران باردار


 

  • دلیل جفت سرراهی در مادران باردار

    یکی از مشکلاتی که ممکن است در دوران بارداری خانمها با آن مواجه شوند جفت سرراهی است که امروز درباره آن بحث می‌کنیم. جفت یا‌‌ همان بند ناف عضوی منحنی است که در دوران بارداری به جنین در حال رشد خون و اکسیژن میرساند. در یک بارداری طبیعی جفت در نیمه بالایی رحم و دور از دهانه رحم قرار دارد،

    اما در موارد نادر جفت به نیمه پایینی رحم می آید که اگر چنین اتفاقی بیفتد ممکن است جفت تمام سرویکس یا دهانه رحم را بپوشاند. به این حالت «جفت پایین»، «پلاسنتا پریویا» یا «جفت سر راهی» گفته می‌شود.

    علت و پیش گیری
    متخصصان هنوز درباره علت ایجاد جفت پایین در دوران بارداری مطمئن نیستند اما مواردی مشخص شده که می تواند خانم باردار را در دسترس پلاسنتا پریویا قرار دهد. عده ای از این عوامل خطر را میتوان بازرسی کرد و برخی قابل کنترل نیست. عوامل گوناگون عبارتند از:

    * استعمال سیگار و دخانیات در دوران بارداری

    * سابقه جراحی‌هایی که دیواره رحم را تغییر داده باشد، مثلاً جراحی رحم، کورتاژ، میومکتومی «برای برداشتن تومورهای رحم» و…

    * سابقه سزارین

    * سابقه 5 یا «بیشتر» بارداری

    * سن بالای 35 سال مادر

    * سابقه داشتن پلاسنتا پریویا

    اگر دکتر متخصص زنان قبل از هفته 20 بارداری پلاسنتا پریویا را درباره شما تشخیص دهد احتمال اینکه مشکلی پیش نیاید، زیاد است. درحدود 90 درصد مواردی که قبل از هفته بیستم بارداری تشخیص داده شوند خود بخود تا پایان بارداری التیام پیدا میکنند چرا که جفت به موازات رشد جنین رشد می کند و می تواند تغییراتی داشته باشد و هنگام وضع حمل دهانه رحم را نپوشاند.

    علائم
    باوجود آن‌که در برخی خانم‌های باردار پلاسنتا پریویا نشانه‌ای ندارد اما بطور کلی نشانه‌هایی برای جفت پایین رحم می‌توان برشمرد:

    خون ریزی ناگهانی و بدون درد واژینال که میتواند خفیف یا شدید باشد. این خون طبق معمول قرمز روشن است.

    علائم زایمان زودرس: انقباضات منظم و درد در ناحیه پایین شکم و پشت

    بنابر این اگر در سه ماهه اول یا دوم چنین علائمی داشتید هرچه سریع‌تر دکتر متخصص زنان را در جریان بگذارید.

    علل جفت پایین
    در بیشتر موارد جفت پایین رحمی در سه ماهه دوم ودر معاینات سونوگرافی تشخیص داده می شود

    تشخیص
    در بیشتر موارد جفت پایین رحمی در سه ماهه دوم آن هم در معاینات سونوگرافی تشخیص داده میشود. گاهی هم خانم باردار دچار خون ریزی می شود و بهمین دلیل دکتر بطور اورژانسی برایش سونوگرافی تجویز میکند و پلاسنتا پریویا تشخیص داده می شود. برخی خانم‌ها نخستین بار زمانی از پایین بودن جفت اطلاع پیدا میکنند که هنگام زایمان دچار خون ریزی می شوند.

    درمان
    نوع درمان بستگی به چند مورد دارد:
    1. میزان خون ریزی

    2. شدت اثری که پایین بودن جفت بر سلامت شما و جنین دارد.

    3. تا زمان زایمان‌تان چقدر وقت باقی است.

    در چنین مواردی درمان اول استراحت مطلق و تجویز داروهایی برای آرامش بخشیدن به رحم است تا جفت فرصت کند بجای اصلی خود در بالای رحم برگردد.یادتان باشد اگر پلاسنتا پریویا درباره شما تشخیص داده شده و خون ریزی ندارید به هیچ عنوان در دوران بارداری مقاربت، معاینه واژینال یا هرگونه نزدیکی به واژن نداشته باشید و از انجام کارهای سنگین بپرهیزید.

    اگر پلاسنتا پریویای شما خون ریزی دارد شاید لازم باشد در بیمارستان بستری شوید.در مواردی که جنین بزرگ یا خون ریزی شدید است و خطر سلامت شما و فرزندتان را تهدید می کند، دکتر متخصص احتمالا دستور سزارین میدهد.

    توجه

    تا زمانی که جفت سر راهی دارید باید از بلند کردن اجسام سنگین، هرگونه فشار، استرس یا هر انچه سبب تحریک انقباضات رحمی شود، پرهیز کنید. در غیر این صورت اگر رحم انقباض پیدا کند از زیر جفت جمع میشود و خون ریزی میکند که بسیار خطرناک است.


  
  

آموزش درست کردن هات داگ مک و پنیر


 

  • آموزش درست کردن هات داگ مک و پنیر

    بشما روش تهیه هات داگ مک و پنیر را آموزش میدهیم که میتوانید در ادامه روش تهیه آنرا مشاهده کنید و از خوردنش لذت ببرید. 

    – تعداد: 8 نفر

    – زمان آماده سازی: 15 دقیقه

    – زمان پخت: 10 دقیقه در حرارت 400 درجه فارن هایت

    مواد لازم برای تهیه هات داگ مک و پنیر :

    ماکارونی شکلی دو پیمانه
    کره دو قاشق غذاخوری
    آرد سفید دو قاشق غذاخوری
    شیر دو پیمانه
    پنیر چدار، رنده شده 1.5 پیمانه
    هات داگ 8 شماره
    نان هات داگ 8 شماره
    نان تست برشته نصف پیمانه
    پودر چیلی «اختیاری» به میزان لازم

    طرز تهیه هات داگ مک و پنیر :

    فر رابا حرارت 400 درجه فارن هایت روشن کنید و اجازه دهید گرم شود. ماکارونی را بپزید و آب کش کنید و آنرا کنار بگذارید. دریک قابلمه کوچک، کره را روی حرارت ملایم آب کنید. آرد رابه آن اضافه کنید و حدود یک دقیقه بپزید.

    شیر رابه طور یک جا اضافه کنید و هم بزنید. مایع را تا حدی که غلیظ شود و حباب روی آن ایجاد شود روی شعله حرارت دهید. پنیر چدار را اضافه کنید و هم بزنید. در آخر نیز ماکارونی ها را اضافه کنید. از روی حرارت بردارید و اجازه دهید خنک شود.

    دریک ظرف مستطیلی هات داگ ها را داخل نان بگذارید، مقداری ماکارونی و پنیر روی آن بریزید. روی آن نان تست برشته و در صورت تمایل پودر چیلی بریزید. ظرف را داخل فر بگذارید و به مدت 10 دقیقه انها را بپزید. باقیمانده پنیر را روی هر کدام از ساندویچ ها بریزید و سرو کنید.


  
  

خمیر دندان بهتر است یا دهان شویه ؟


 

  • خمیر دندان بهتر است یا دهان شویه ؟

    بیشتر ما حداقل یک بار گذرمان به دندانپزشکی افتاده است و خوب می‌دانیم بدترین قسمت درست کردن دندان، تحمل صدای مته‌ مانند دستگاه‌های دندانپزشکی نیست؛ بلکه دقیقه آن قسمتی است که سیلی هزینه گران درست کردن دندان روی گونه بی‌حس شده‌مان می‌خورد و ما با کمال تعجب دردش را احساس می‌کنیم! واقعیت این است که هزینه‌های دندانپزشکی اصلاً شوخی‌بردار نیستند و بر اساس نوع کاری که روی دندان انجام می‌شود طیف متنوعی را در برمی‌گیرند. راه‌حل چیست؟ اینکه خودمان قبل از فاجعه به داد خودمان برسیم و خود مراقبتی را آویزه گوشمان کنیم.

    در همین راستا این مطلب را به دو محافظ دندان، یعنی دهان شویه و خمیردندان اختصاص دادیم تا با تأثیرهای هرکدامشان آشنا شوید و بدانید چطور هرکدام را به کار بگیرید تا کارتان به لحظه تلخ حساب کردن هزینه دندانپزشکی نرسد. درعین‌حال با نکات ضروری راجع به هرکدام بیشتر آشنا خواهید شد و از این به بعد هوشمندانه‌تر انتخاب خواهید کرد.

    چطور خمیردندان خوب انتخاب کنید؟

    بهترین روشی که می‌تواند باعث انتخاب خمیردندان خوب شود، این است که از دندان‌پزشکتان سراغش را بگیرید اما ازآنجایی‌که متأسفانه بعضی از دندان‌پزشکان تبلیغ برندهای خاصی را می‌کنند، لازم است خودتان هم اطلاعات لازم را داشته باشید و محکم‌کاری کنید تا بتوانید با خیال راحت دست به انتخاب بزنید. هنگام انتخاب خمیردندان به ویژگی‌های زیر دقت کنید:

    1- فلوراید داشته باشد: بزرگ‌ترین هدف خمیردندان جلوگیری از پوسیدگی‌های دندانی است. به همین دلیل هم لازم است خمیردندانی را انتخاب کنید که به‌طور واضح روی آن نوشته شده باشد «حاوی فلوراید».

    2- به طعم دقت کنید: انواع خمیر دندان از جمله زغالی و جرم گیر ، ژله‌ای یا معمولی همگی وظیفه مراقبت از دندان‌های شما را دارند. نمی‌توانید از خمیردندانی استفاده کنید که از طعم یا بوی آن خوشتان نمی‌آید یا باعث حساس‌ شدن دندان‌هایتان می‌شود. هزینه برای تغییر خمیردندان خیلی بهتر از هزینه برای پر کردن دندان است، خمیر دندانی بخرید که برای دندانتان مناسب باشد.خمیر دندان بهتر است یا دهان شویه ؟

    3- از مکان معتبر تهیه کنید: این روزها حتی دست‌فروش‌ها هم خمیردندان می‌فروشند؛ خمیردندان‌هایی که معلوم نیست اصل هستند یا نه و اصلاً بهداشتی هستند یا غیربهداشتی. به همین دلیل هم نباید گول قیمت پایین‌تر را خورد و به این بهانه خرید کرد. کمی بیشتر هزینه کنید اما از جاهای معتبر خمیردندان بخرید تا نگران مبتلا شدن به بیماری‌های دهان و لثه نباشید.

    4- خمیردندان جرم‌گیر انتخاب کنید: اگر سیگار می‌کشید یا زیاد چای و قهوه می‌نوشید احتمالاً تا الآن متوجه شده‌اید که این کارها روی رنگ‌ دندان‌هایتان تأثیر گذاشته‌اند و آن‌ها دیگر به سفیدی سابق نیستند. برای برگرداندن سفیدی‌شان با مشورت دندان‌پزشکتان یک یا چند بار در هفته از خمیردندان‌های سفیدکننده یا جرم‌گیر استفاده کنید. یادتان باشد استفاده بی‌رویه از این نوع خمیردندان‌ها ممکن است به مینای دندان آسیب برساند. به قول بعضی دندان‌پزشک‌ها: «دندان سفید همیشه سالم نیست.»

     

    چقدر خمیردندان روی مسواکم بگذارم؟

    اگر جزو کسانی هستید که تمام دانه‌های فرچه مسواک را با خمیردندان می‌پوشانید و فکر می‌کنید هر چه خمیردندان بیشتر باشد، دندان‌هایتان تمیزتر می‌شوند، باید بدانید اشتباه می‌کنید. خمیردندان بیشتر به معنی ترشح بزاق بیشتر و همین‌طور سوزش بیشتر است. هر دوی این‌ها هم منجر به عجله در مسواک زدن و زود شستن دندان‌ها می‌شوند. برای جلوگیری از این اتفاق و درست مسواک زدن مقدار معقولی از خمیردندان را به دو بخش تقسیم کنید. نیمی از آن را برای شستن دندان‌های بالا مورداستفاده قرار دهید و بعد از مسواک کردنشان، نیم دیگر خمیردندان را روی مسواک بگذارید و سراغ دندان‌های پایین بروید. این مقدار باید به اندازه‌ای باشد که سطح دندان‌ها را پوشش دهد و حرکت مسواک روی آن‌ها را آسان‌تر کند.

    بهترین مسواک برای شما کدام است؟

    به خاطر داشته باشید اگر خمیردندان خوبی داشته باشید اما مسواکتان مناسب نباشد یک جای کارتان آن‌قدر می‌لنگد تا راهتان را به دندانپزشکی باز کند. این روزها انواع و اقسام مسواک‌های خوب از برندهای خوب موجود هستند که هر کدام به کار نوعی از دندان‌ها می‌آیند. مثلاً مسواک‌های نرم برای دندان‌های حساس مناسب هستند، مسواک‌هایی با فرچه کوچک به کار تمیز کردن دندان‌های انتهایی که دسترسی به آن‌ها آسان نیست می‌آیند و مسواک‌های برقی برای تمام انواع دندان‌ها مناسب هستند. کافی است بهترین مدل های مسواک برقی را بشناسید یا بدانید کدام مدل مسواک معمولی برای شما مناسب است تا گام دیگری برای سالم نگه داشتن دندان‌هایتان بردارید. میتوانید مسواک های توصیه شده توسط پزشکان را در نیز در این لینک مشاهده کنید.

     

    دهان شویه واقعاً به درد می‌خورد یا نه؟

    خیلی‌ها نسبت به دهان شویه‌ها چندان خوش‌بین نیستند و استفاده از آن‌ها هنوز برایشان جا نیفتاده است؛ به همین دلیل هم نتیجه ت حقیقاتی که توسط «واشنگتن‌پست» منتشر شده به کارشان می‌آید، اما بهترین انواع دهان شویه معمولا تاثیر بسیار مطلوبی بر بهداشت دهان و دندان دارند.

    خمیر دندان بهتر است یا دهان شویه ؟

    به گزارش واشنگتن‌پست به دو گروه از افراد مورد آزمایش در یک تحقیق، مسواک، نخ دندان و خمیردندان یکسان داده شد اما نوع دهان‌شویه‌هایشان با هم فرق داشت. یکی از گروه‌ها ماده‌ای دریافت کردند که در حقیقت دهان شویه نبود اما آن‌ها فکر می‌کردند دهان‌شویه است و گروه دیگر از دهان شویه واقعی استفاده کردند. پس از شش ماه پوسیدگی‌های دندانی گروهی که از دهان شویه واقعی استفاده کرده بودند نسبت به گروه دیگر تا 26 درصد کاهش پیدا کرد و مشکلات خونریزی لثه‌هایشان هم کمتر شد؛ بنابراین استفاده از دهان شویه واقعاً در سلامت دندان‌ها مؤثر است.

    نکات مهم در انتخاب و استفاده از دهان شویه چیست؟

    برای انتخاب دهان‌شویه مناسب باید به چند نکته مهم دقت داشته باشید:

    1. برند معتبر انتخاب کنید: درست مثل خمیردندان، دهان‌شویه را هم باید از جای معتبر و برند قابل‌اعتماد تهیه کنید.
    2. الکل نداشته باشد: دهان‌شویه‌های حاوی الکل دهان را خشک و دندان‌ها را مستعد پوسیدگی می‌کنند. حتماً توجه داشته باشید دهان‌شویه شما فاقد الکل باشد.
    3. با آب نشویید: بعد از استفاده از مسواک، خمیردندان و نخ دندان همیشه مقداری جرم روی لثه و زبان باقی می‌ماند. جاهایی از دندان‌ها هم هستند که دسترسی به آن‌ها سخت است. دهان‌شویه برای پاک کردن جرم‌های باقی‌مانده انتخاب خوبی است؛ فقط دقت داشته باشید نباید بلافاصله بعد از استفاده از دهان‌شویه دهانتان را با آب بشویید.

    بالاخره خمیردندان بهتر است یا دهان‌شویه؟

    با توجه به نکاتی که تا اینجا گفتیم احتمالاً دیگر خودتان جواب را می‌دانید! خمیردندان و دهان‌شویه مکمل هم هستند و به‌هیچ‌وجه نباید استفاده از یکی را جایگزین دیگری کرد. سر دندانتان سلامت!


  
  
<      1   2   3   4   5      >